Ik krijg steeds vaker vragen van lezers over hoe ik zorg dat mijn website goed gevonden wordt door Google. Ik heb mij ontzettend veel ingelezen in WordPress en SEO (Search Engine Optimalisation). Wat is belangrijk, waar moet je allemaal aan denken en wat is er aan het veranderen bij Google. Ik schreef eerder al een uitgebreide blog over de veranderingen bij Google waar we nu op in moeten gaan spelen. Kleine bedrijven kunnen het van grote bedrijven gaan winnen in Google vindbaarheid. In deze blog meer over waar Google naar kijkt.
Google vindt de snelheid van je website belangrijk
De snelheid van je website is belangrijk. Deze moet eigenlijk onder de 2 seconde laadtijd zijn. Veel sites zitten hier boven. Zonde! Via Pingdom Speedtest kun je je website gratis testen. LET OP: zorg dat je een land in Europa selecteert. Vanuit Amerika zal de laadtijd nog langer zijn 😉 selecteer daarom Zweden. Is je laadtijd te snel ga dan kijken wat je kunt doen om deze te verbeteren. Kijk naar je hosting partij, de zwaarte van je wordpress template, aantal plugins, grootte van je afbeeldingen etc.
Google kijkt hoelang mensen op je website blijven
Dit is met het idee dat hoe langer mensen blijven plakken en door klikken hoe beter waarschijnlijk de content is en zij echt iets aan je website hebben. Zorg er daarom voor dat mensen kunnen door klikken in je pagina’s en artikelen. Zorg voor related posts onderaan een artikel of blog. Integreer Youtube filmpjes in je website zodat men ze kan afspelen op jouw site. Dit zijn zomaar even een paar voorbeelden.
Kies een slimme domeinnaam
Je kan met het kiezen van je domeinnaam al kiezen voor een logische naam die meteen duidelijk maakt wat er op jouw website te vinden is. Bijvoorbeeld www.goedkopesimkaarten.nl ik noem maar even iets. Heb je een Nederlandse site kies dan gewoon voor .nl en bij een Engelse website voor .com.
Google screent of anderen het over jou hebben
Google kijkt of je genoemd wordt op andere sites, blogs of online platformen. Ook screent deze of er positief of negatief gesproken wordt.
Verschillende bronnen
Dit houdt in dat Google het leuk vind als mensen via diverse bronnen en kanalen op jouw website terecht komen. Investeer daarom in social media kanalen Google+, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest etc. Ook kan het slim zijn om op andere sites een gastblog te schrijven met een link naar jouw website. Let op: zorg dat de bron waar je website vermelding op komt wel ook een goede website is met een juiste reputatie.
Kwalitatief goede content
Google wil goede artikelen en goede informatie. Eigenlijk is de kwaliteit nu erg belangrijk geworden. In mijn andere blog schreef ik over wat SEO is, hoe het werkt, wat er veranderd is en geef ik tips over content marketing. Hier liggen dan ook grote kansen voor de kleinere bedrijven. Stap ook over op de content marketing strategie.
0 reacties