Ik ben dol op efficiënt werken en deel zo nu en dan tips hierover. Trello is zo’n tip die ik gewoon met jullie moet delen. Trello is een online systeem waarmee je echt van alles kunt. Het is super handig als samenwerkingssysteem voor projectteams of je kan Trello gebruiken als eigen to do list. Het helpt mij om rust en overzicht te houden in mijn werk. Love It!
Waarom ik zo dol ben op Trello?!
- Het is gratis.
- Ze hebben een app voor je telefoon.
- Het is super makkelijk in gebruik.
- Het is overzichtelijk.
- Je kan diverse (project)borden aanmaken en hier verschillende (extern)leden op toevoegen. Zo kan je dus zelf bepalen wat voor wie zichtbaar is. Je kan op een leuke manier met je klant samenwerken.
- Je kan heel handig taken toevoegen. Deze taken kan je gemakkelijk verslepen.
- Deze taken kan je overzichtelijk en zichtbaar toewijzen aan een teamlid.
- De taken kan je ook deadlines meegeven en een alarm geven.
- Je kan per taak kleinere to do lijstjes onder deze taken hangen.
- Je kan alle bestanden/bijlages uploaden. Je kan teamleden taggen en vragen stellen. Zo heb je minder mail in je mailbox.
Hoe ziet Trello eruit?
Onderstaand een weergave van mijn persoonlijke Trello bord voor LindasResources. Ik heb ook een privé to do list voor persoonlijke doeleinden. Boodschappenlijstjes, dingen die ik niet moet vergeten, echt alles staat erin.
Voor wie is Trello handig?
Voor managers/directeuren/ondernemers die snel willen zien of meekijken hoe bepaalde projecten lopen. Dit scheelt een hoop overleg. Je kan bijvoorbeeld met je werknemers afspreken dat er iedere vrijdag een update wordt gedeeld. Als manager/ondernemer/directeur kan je dan alle updates lezen en ben je altijd op de hoogte. Als je iets te binnen schiet waar het team rekening mee moet houden dan kan dit ook weer snel in het projectbord gedeeld worden. Ook kunnen ze jou laagdrempelig om feedback vragen.
Het kan ook handig zijn om als ZZP’er een Trello bord te hebben met je klanten. Zo heb je een handig en leuk communicatiemiddel. Ik vind het persoonlijk wel profi staan in plaats van alles oldskool via de mail.
Hoe werkt Trello?
Ik heb een handig filmpje opgezocht waarin je echt stap voor stap uitleg krijgt. Hier krijg je uitleg over hoe Trello werkt en hoe je alles dient te installeren. Ik hoop dat het jou ook helpt om je werk te structureren. Probeer het eens ;).
Heb jij ook handige systemen of apps waar je helemaal dol op bent? Laat het me weten in een reactie hieronder.
Top! Trello is awesome.
Per toeval kwam ik erachter dat ook Microsoft een dergelijke tool heeft geintroduceerd. Ook het bekijken waard indien je al gebruik maakt van Office365, (want integratie met mail/calender/groups etc) https://blogs.office.com/2016/06/27/microsoft-planner-hands-on-demonstration/
Hi Peter, thanks voor je input! Ik ga daar ook eens naar kijken.
Trello is inderdaad superhandig! Als je met meerdere mensen werkt is Slack ook heel handig, dat is een soort chat-tool. En die kan je ook weer koppelen met Trello. Dan krijg je bijvoorbeeld een chat-berichtje als er iets is aangepast in trello.
Klopt! Ik ben ook fan van slack, zeker ook een aanrader.
Ik heb TRELLO sinds kort en enthousiast alleen merk ik nu iets geks. Zodra ik iets nieuws wil toevoegen op een bestaand bord slaat TRELLO het niet op. Lijkt alsof jet “ vol “ is maar dat kan ik haast niet geloven. Heb jij een idee? Zit ik aan mijn max van borden? (11)
Ja fijn is Trello eh.. ik ben er ook heel blij mee. Echter jouw probleempje heb ik nog nooit meegemaakt dus ik heb echt geen idee. Succes in ieder geval.